ID2023_027
Det foreligger en gjeldende beslutning. Direktoratet for medisinske produkter har mottatt (30.06.2025) dokumentasjonen fra leverandøren, men arbeidet med metodevurderingen er ikke påbegynt.
Bestillerforum for nye metoder gjenoppretter tidligere oppdrag, og tilpasser ordlyd i henhold til godkjent indikasjon. En metodevurdering, med en helseøkonomisk analyse (kostnad-nytte-analyse), basert på innsendt dokumentasjon fra leverandør, gjennomføres av Direktoratet for medisinske produkter. Et tilhørende prisnotat utarbeides av Sykehusinnkjøp HF.
Alle sakspapirer og protokoll finner du i møtearkivet "Møter i Bestillerforum", se Bestillerforum for nye metoder 16.06.2025, sak 111-25.
Et oppdrag regnes som ferdigstilt når både metodevurdering og tilhørende prisnotat foreligger. Bestillerforum utkvitterer dokumentene før de publiseres. Gjennom utkvitteringen godkjenner Bestillerforum at oppdraget er tilfredsstillende besvart.
Arbeidet med metodevurderingen starter først. Sykehusinnkjøp HF trenger metodevurderingen i arbeidet med prisnotatet. Når både metodevurdering og prisnotat er mottatt og utkvittert, sendes dokumentene til de fire regionale helseforetakene (RHF-ene) som forbereder saken til beslutning.
Det foreligger en gjeldende beslutning (se lenger ned).
Direktoratet for medisinske produkter har mottatt (30.06.2025) dokumentasjonen fra leverandøren, men arbeidet med metodevurderingen er ikke påbegynt.
Beslutning interregionalt fagdirektørmøte (28.04.2025)
Beslutningen referatføres i Beslutningsforum for nye metoder 26.05.2025.