Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.
logo Nye metoder

Klage på utstyrsavtale for diabetespasienter tas ikke til følge

Dermed er hele avtalen om innkjøp av insulinpumper, glukosemonitorering (CGM) og forbruksmateriell for diabetespasienter undertegnet.

Publisert 19.03.2019
Sist oppdatert 15.11.2023

Det er Sykehusinnkjøp HF som har gjennomført anskaffelsen av insulinpumper, CGM og forbruksmateriell for de fire regionale helseforetakene. I forrige uke undertegnet de regionale helseforetakene avtaler for fem av seks deltilbud.

I deltilbud 2, insulinpumpesystem med CGM, mottok Sykehusinnkjøp HF en klage fra Rubin Medical AS. Denne klagen er nå behandlet og ikke tatt til følge. Rubin Medical har ikke sendt noen ny klage innenfor den nye klagefristen som ble satt.

Dermed kunne de regionale helseforetakene også undertegne en avtale på dette feltet. Med det er også hele avtalen for insulinpumper CGM og forbruksmateriell på plass. 


Anbudsvinneren på deltilbud 2 er leverandøren Metronic AS med produktet Minimed 640G.

Les mer på Sykehusinnkjøp HF sine nettsider her.